PlaceholderHet was landelijk nieuws: Schiphol is van plan wegbrengers te laten betalen voor het afzetten van passagiers (‘Kiss & Ride’). Die reizigers worden dus straks in dubbele zin afgezet. Met de auto door hun familie, financieel door Schiphol.
Door dit autoverkeer te ontmoedigen, wil Schiphol het milieu sparen. Men heeft het zelfs over de luchtkwaliteit. Wat een schandelijke onbeschaamdheid en brutaliteit!

Hier mogen wij toch wel even in een honend gehuil uitbarsten. Wegens baanonderhoud hebben de inwoners van Amsterdam, Amstelveen, Uithoorn en Aalsmeer de afgelopen weken weer mogen ervaren hoe betrokken Schiphol is bij het milieu. Om de drie minuten een straalvliegtuig op minder dan 1000 meter over hun dak, met de bijbehorende lading herrie en fijnstof. Wie op Schiphol zelf staat wordt de adem benomen door de indringende lucht van verstookte kerosine. Als longpatiënt kun je daar beter wegblijven.

Zakken vullen

De voorgenomen maatregel laat goed zien in welke parallelle wereld de bestuurders van Schiphol kennelijk leven. Hun plannen en besluiten zijn egocentrisch geredeneerd vanuit dat eilandje in de Haarlemmermeer. Geen gevoel voor verhoudingen, geen idee blijkbaar hoe een steeds groter deel van Nederland wordt geterroriseerd door de overlast van de luchthaven. Met daarbij straks ook nog Lelystad. Niks milieu, gewoon weer ordinair zakken vullen. Want slechts 22,7 procent van de vertrekkende passagiers komt met de auto, de rest komt per bus, trein of taxi (meest Tesla’s).

Krimpen

Schiphol kan het milieu en de druk van autoverkeer beter dienen door het aantal vluchten sterk te verminderen. Niks groeien, flink krimpen. Dat is vloeken in de kerk natuurlijk, maar afgelegen week signaleerde ik nog een vliegtuig naar Brussel (!) op 900 meter boven mijn huis. De passagiers konden vanuit de raampjes bijna zien dat ik in mijn tuin op mijn voorhoofd stond te wijzen.

Lees ook:
Nachtelijke dwalingen

Ook vanuit hun eigen belang geredeneerd is dit een gigantische publicitaire blunder van Schiphol. Immers, de aandacht is vanwege zoiets onbenulligs als een Kiss & Ride tarief weer volop gevestigd op alle negatieve aspecten van de luchthaven.
Echt, ik meen het serieus: deze beleidsmakers op Schiphol moeten zich dringend laten nakijken. De kerosinedampen hebben het denkvermogen ernstig aangetast. En daar hebben wij heel veel last van!

(276 keer gelezen)

 

Download PDF

2
Reageer op dit artikel

avatar
2 Reactie 'draadjes'
0 Antwoorden in dit 'draadje'
0 Volgers
 
Reactie met meeste antwoorden
Meest actieve discussie
2 Auteurs van reacties
Henk van S tot SJohnN Recente auteurs van reacties

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

  Abonneer  
Nieuwste Oudste Meest gestemd
Abonneren op
Henk van S tot S
Gast
Henk van S tot S

Ben ik even blij, dat ik alleen al bij het lezen van de kop geen koffie of iets dergelijk in mijn mond had:

Ik zou me vast verslikt hebben bij mijn satanisch hoongelach.
😉

JohnN
Gast
JohnN

Ha! Ik hoorde die Schiphol manager zeggen: ”er worden hier miljoenen mensen per jaar afgezet” en dacht meteen: ”daar zit een pittige column in!”
Maar zo snel ben ik niet of jij bent me al vóór! Een Telegraaf verslaggeefster (niet mijn favoriete krant) had al s.nel een hoofdreken sommetje klaar: dat gaat ze een slordige 50 miljoen per jaar opleveren. Milieumaatregel om het autoverkeer op Schiphol te beperken t.g.v. de trein, zegt de grootste luchtvervuiler van het land. Pinokkio! Ach Poetin en Trump liegen er op los, Rutte loopt wat achter, maar met behulp van Schiphol zitten we toch aardig in de race.